Yaptığımız iş ne olursa olsun, kurumsal ve profesyonel tüm yapılar için “ölçümleme” önemli bir mesele…. Bitmeyen grafikler, KPI rakamları, analizler, haritalar, çizelgeler ve sayfalar dolusu ne olduğunu bile bilmediğimiz bilgiler...
Kurumların hali hazırda sürekli takip ettikleri; gelir-gider istatistikleri, pazar payı istatistikleri, müşteri memnuniyeti istatistikleri derken son olarak istatistik dünyasına katılan aktör kurumların üst düzey yönetimlerinin de yakından takip ettiği “sosyal medya ölçümleri ve geri dönüşüm rakamları”...
Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
“Sosyal medya yönetimi; blog, wiki, mikro-blog, sosyal ağlar, video paylaşım ve sosyal imleme siteleri gibi etkileşim ve paylaşıma dayalı online mecralarda bir marka, kişi veya kurum hakkında söylenenlerin takip edilmesidir. “ şeklinde olsa da aslında bundan daha fazlası!
Sosyal Medya yönetimin en önemli getirileri;
- Online İtibar Yönetimi
- Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Yaratma
- Sosyal Medya Krizleri için Önlem Alma
- Sosyal Medya Kampanyalarının Başarısını Gözlemleme
- Rakiplerin güçlü-güçsüz yanlarının anlaşılması Temelde sosyal medyayı markanız için çok aktif ve efektif şekilde kullanıyor olabilirsiniz, harika sosyal medya kampanyalarının altına imza atmış da olabilirsiniz.
Ya da bunun tam tersini düşünelim profesyonel olarak bir takım çalışmalar yapıyorsunuz ama işin nereye gittiğini bilmiyorsunuz ve yaptıklarınızın başarı yüzdesi hakkında herhangi bir fikriniz yok!
Hatta rakipleriniz sosyal medya ile elde ettiklerinizi görünce size çok fazla özeniyor ve kendini demode hissediyor hatta sizi taklit ediyor da olabilir, fakat sosyal medyadaki aktivitelerinizi ölçmediğiniz müddetçe bunların hiç birinden haberdar olamayacaksınız.
İyi bir sosyal medya yönetimi için sosyal medyada hakkınızda ne konuşulduğunu takip ederek müşteri algısını yönetmeyi öğrenmeniz ve gerçekleştirdiğiniz tüm sosyal medya çalışmalarınızın sonuçlarını ölçümlemek zorundasınız. Sosyal medya takibi ve ölçümlemesi birbirine sıkı sıkıya bağlanmış iki farklı kavram.
Sosyal Medya Yönetimi Ne İşe Yarar?
Her markanın yaptığı işe, müşteri kitlesiyle arasındaki iletişim sürecine ve yoğunluğuna göre farklı şekillerde yorumlanabilir.
Temelde sıralayabileceğimiz temel başlıklar;
- Kriz yönetimi
- Geri bildirimlerin ve hesaplanması
- Rakip ve sektör analizi
- Kampanya ve satış sürecinin takibi
- Müşteri algısının ölçümlenmesi
- Canlı destek yöntemiyle sorun çözme
- Marka bilinirliğinin online alana yansımasının tespiti şekillendirir.
Kaynak; SMK (Sosyal Medya Kulübü Dijital Pazarlama ve İletişim Dergisi) Dergi’nin 2.sayısında Dijital Pazarlama Uzmanı - Bahadır Çakar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder