Zararlarının başında ilk olarak içeriğin içindeki zararlı ve kötü yazılımlar gelmektedir.
Tüm bunların dışında internette bulunan bloglar ile kişiler, şahsi görüşlerini de özgürce belirtebilmektedir. Ancak sosyal medya doğru kullanılmazsa; maddi ve manevi zararlar verebilmektedir.
Kişilerin arkadaşları ile iletişim kurmalarını, çeşitli video, fotoğraf ve durum bilgisi paylaşımlarına olanak sağlayan sosyal medya markalar ve satış odakları şirketlerin pazarlaması ve tanıtımı adına da oldukça önemli olmaktadır.
Sosyal mecralarda doğru stratejiler ile pazarlanan ürünlerin daha çok kitleye ulaşması sağlanabilir. Sosyal medyanın birçok şirkete ve markaya yararlı olmasının yanı sıra birçok markaya zararı olmaktadır. Kişiler memnun kalmadıkları ürünlerin markaları hakkında olumsuz eleştiri yapabilme özgürlüğüne sahip olduğundan dolayı bu ürünlere sahip olan markalar saygınlıklarını ve kalitelerini yitirmektedir.
Dijital mağazalar ile hizmet veren markalar daha fazla kişiye ulaşacaklarından ve 7/24 hizmet teknolojisini kullanmayan mağazalara oranla daha önce olacaklardır. Sosyal medya içinde barındırdığı sosyal platformlar ile genç, yaşlı, kadın, erkek herkesi etkisi altına almakta ve çok fazla kullanıcı sayısına sahip olmaktadır. İnternette bulunan sosyal ağlar ile 18 yaş üstü farklı yaş gruplarında bulunan herkes, iletişim kurabilme, oyun oynayabilme gibi seçeneklere sahip olabilmektedir.
Sosyal mecralarda doğru stratejiler ile pazarlanan ürünlerin daha çok kitleye ulaşması sağlanabilir. Sosyal medyanın birçok şirkete ve markaya yararlı olmasının yanı sıra birçok markaya zararı olmaktadır. Kişiler memnun kalmadıkları ürünlerin markaları hakkında olumsuz eleştiri yapabilme özgürlüğüne sahip olduğundan dolayı bu ürünlere sahip olan markalar saygınlıklarını ve kalitelerini yitirmektedir.
Dijital mağazalar ile hizmet veren markalar daha fazla kişiye ulaşacaklarından ve 7/24 hizmet teknolojisini kullanmayan mağazalara oranla daha önce olacaklardır. Sosyal medya içinde barındırdığı sosyal platformlar ile genç, yaşlı, kadın, erkek herkesi etkisi altına almakta ve çok fazla kullanıcı sayısına sahip olmaktadır. İnternette bulunan sosyal ağlar ile 18 yaş üstü farklı yaş gruplarında bulunan herkes, iletişim kurabilme, oyun oynayabilme gibi seçeneklere sahip olabilmektedir.
İnternetin genel amacı her ne kadar bilgi sahibi olabilmek olsa da son zamanlarda insanlar daha farklı nedenlerden dolayı da interneti kullanmayı tercih etmektedir. Bunların en başında insanların arkadaşları ve sevdikleri ile iletişim kurmasını sağlayan sosyal ağlar gelmektedir. Sosyal medya genel itibari ile internette var olan çoğu bilgiyi, fotoğrafı ve videoyu kapsasa da son zamanda içerik olarak daha çok insanların iletişim halinde olduğu sosyal ağları içermektedir.
- Sosyal medya sayesinde, sosyal medya uzmanı, içerik yöneticisi, topluluk yöneticisi gibi onlarca yeni iş tanımı oluşturmuş ve onbinlerce kişiye istihdam sağlamıştır.
- Anlık bilgi akışına yeni bir boyut kazandırılmış, her yeni gelişmeden çok daha hızlı haberdar olabilmemiz sağlanmıştır. Artık borsayı yakından takip eden insanlar bile televizyonları değil Twitter’ı takip eder oldular.
- Sosyal medya tabakalar arasındaki sınırları kaldırdı. Artık yaşadığı bölgede elektrik kesintisi yaşayan bir bire, ilgili bakana tweet atıp sesini duyurabiliyor. Belki de ömrünüz boyunca karşılaşamayacağınız insanlarla arkadaş olabiliyorsunuz.
- Sosyal medya ile insanlar artık daha özgür. Toplum mühendisliği denen olgu sosyal medyaya giremiyor. Eskiden bilgiyi sınırlı kaynaklardan alabiliyorduk ancak şimdi bilgi sınırsız …
- Artık herkes düşündüğünü başkalarından korkmadan dile getirebiliyor. Bu da toplumumuza karşıt görüşlerde olunsa bile birbirinin fikirlerine saygı duymayı aşılıyor.
- Sosyal medya iletişimi kolaylaştırdı ve arttırdı. Olay artık yalnızca ilkokul arkadaşlarınızla seneler sonra tekrar görüşmenin çok ötesinde. Ortakları farklı şehirlerde, ülkelerde olan şirketler kurulmaya başladı ve bu şirketler geleneksel yapıyla yönetilen şirketlerden çok daha yoğun olarak çalışabiliyor.
- Sosyal medya yalnızca komik fotoğraflar paylaşmaktan öteye geçerek artık her İnsan Kaynakları Uzmanının vazgeçilmezi haline geldi. İş arayanlar Linkedin gibi mecralarda iş almaya çalışırken İK Uzmanları ise boş pozisyonlar için sosyal medya üzerinden elemanlar arar oldular.
- Müşteri İlişkileri Yönetimi dediğimiz yapı yavaş yavaş Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi halini almaya başladı. Çağrı merkezini arayarak haftalarca çözmeye çalıştığınız bir problemi artık tek bir tweetle kolayca çözebiliyorsunuz.
- Sosyal medyanın kanıksanmasıyla birlikte toplumsal hareketler daha kolay gerçekleştirilebilir oldu. Artık sosyal sorumluluk ve sosyal medya birbirinden ayrılmaz ikili haline geldi. Onbinlerce kişi sadece sosyal medya üzerinden yapılan duyurularla kan bağışında bulundu. Sosyal medya üzerinden kurulan ve örgütlenen sivil toplum kuruluşları doğdu.
Bunun gibi daha bir çok örnek verilebilir . Sosyal medya sayesinde aradığımız eski bir kitaptan tutunda dünyanın diğer ucunda yer alan mekanlara kaşar herşey artık tek tık ile elimizin altında..
Ayrıca bir çok insanın mobil ve online olduğu dijital çağ da paylaşım ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini yaratan Sosyal Medya, kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurum konumlandırması açısında da son derece önemlidir. Sağladığı etkileşim açısından, eğitim, araştırma ve bilgi sağlama anlamında da kapılarını ardına kadar açmaktadır.
Sosyal Medyada yayınlanan haberler anında tüm dünyaya yayılabilmektedir, bu sayede en güncel haberleri zorluk çekmeden ve anında öğrenmiş oluruz. Bunun yanı sıra Facebook Ve Twitter gibi sosyal ağlarda insanlar birbirleri ile konuşabilir grup sohbetler yapabilir ve sosyalleşme işlem de burada gerçekleştirilebilir.
Bununla beraber sosyal medyanın zararlı yönleri de bulunmaktadır.
Bununla beraber sosyal medyanın zararlı yönleri de bulunmaktadır.
Sosyal Medyanın Zararları;
Tabi ki her şeyin artısı olduğu gibi eksileri de bulunmaktadır,
- Sosyal medya ve sosyal ağ ortamları yetişmekte olan gençlerimizi aşırı derecede kullanımda gerçek sosyal ortamlardan uzaklaştırıyor.asosyal insan ilişkileri zayıf, pasif ve mutsuz kişilikler ortaya çıkabiliyor.gereksiz gruplaşmalar eylemleşmeler de sosyal medya üzerinden gerçekleşebiliyor.
- Yayınlanan bir yalan haber anında dünyaya yayılabiliyor ve kullanıcıların akılları karışabiliyor. Bunların önüne geçilmezse internet ortamı ve sosyal medya ortamı bulunduğu kirlilikten kurtulamayacak gibi görünüyor.
- Kimlik bunalımına girmiş gençlerin doğumuna gebe oluyor. İnternette gördükleri insanlara özenen onlar gibi olmaya çalışan insanlar bir süre sonra kendileri bile ne yaptıklarını fark edemez oluyor.
- Sosyal EGO ve tahammülsüzlük yaratıyor. Sürekli güncellenen durumları kaçırma korkusuna "FOMO(Fear of Missing Out)" deniyor. Bir arkadaşının ya da ünlünün attığı postu kaçırınca bunalıma girilmesine yol açıyor.
- İlişkileri bitirebiliyor. Artık hızı artmış ilişkiler yaşayan gençlerde fotoğraflar, son görülme tarihleri, beğeniler bile ayrılığa sebep verecek derecede önemli bir yer kaplıyor. Bu da ilişkileri güvensiz ve kolay vazgeçilebilir hale getiriyor.
Sadece bunlarda da değil tabiki... Sosyal medya kitap okuma, dışarı çıkma, uzun süre sabit bakmaktan kaynaklı göz bozukluğu, bel ve boyun ağrıları gibi uzun zamanlı hastalıklara da yol açabiliyor.
Bunları bildiğimiz halde sosyal medya uzun vadede teknolojinin hayatımıza getirdiği en büyük kolaylıklardan birisidir.
Kaynak; https://www.beycon.com.tr/sosyal-medya-yonetimi.html
Kaynak; https://www.beycon.com.tr/sosyal-medya-yonetimi.html
http://www.kadinmagazin.net/sosyal-medya-hastaligi-fomo.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder