Televizyon, radyo, gazete, dergi gibi sadece okuduğumuz, duyduğumuz, ve gördüğümüz iletişim araçlarına MEDYA diyoruz. Sosyal medya ise medya içeriğini oluşturmak, yayınlamak ve yorumlamak olarak bireysel katılımın olduğu medya kanalıdır.
İnternet üzerinden Facebook, Instagram, Twitter,
Google+, Pinterest, Foursquare, LinkedIn, Tumblr, Swarm, Flickr vb. gibi sanal platformlarda bilgi, haber paylaşımı, fotoğraf paylaşımı gibi kullanıcılar ile markanın birebir temasına ve yorum yapılmasına olanak tanıyan sosyal medya adını verdiğimiz medya türü ortaya çıkmıştır.
Sosyal Medya; en genel anlatımla yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan, eş zamanlı bilgi paylaşımının takip edildiği dijital platformdur.
Insanların mobil ve online olduğu dijital çağ da paylaşım ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini yaratan Sosyal Medya, kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurum konumlandırması açısında da önemlidir.
Sağladığı etkileşim, eğitim , araştırma ve bilgi sağlama anlamında kullanıcılara yardımcı olur.
Transmedia dediğimiz dönüşüm, “çağımız teknolojisi ile hayatımıza giren dijital mecranın, diğer geleneksel mecraların yerini alması” tahmin edilenden daha hızlı olacağa benziyor. Bu dönüşüme ayak uydurabilen kurum/markalar yakaladıkları ivme ile önümüzdeki senelerin yatırımını sağlamış olacaklar. Ta ki bu dönüşüm yerini yeni iletişim platformlarına bırakana kadar.
Sosyal Medya içeriklerden oluşur, her bilgi bir içerik, her içerik bir kaynaktır…
Sosyal Medya geleneksel mecralardan farklı olarak yaşayan bir platformdur. Gazete, Televizyon ve diğer kitle iletişim araçlarından en büyük farkı; eş zamanlı bilgi paylaşımıdır. Çift yönlü iletişimin getirdiği etkileşim seviyesi geleneksel medyanın çok ilerisindedir. Bu yüzden günümüzde markalar tarafından sıkça tercih edilmektedir. Her geçen sene dijital kanallara ayrılan bütçe oranları yükselmektedir.
Sosyal Medya, kullanıcı odaklıdır ve bir sınırlama olmaksızın herkesin söz hakkı vardır. Doğru kullanıldığında gücü ve etkisi tartışılamaz. Özellikle markalar açısından çeşitli faydalar sağlayan
Sosyal Medya’nın bireyler üzerinde de olumlu veya olumsuz etkileri mevcuttur. Gezi parkı olaylarında yaşadığımız süreç, Türk halkına sosyal medyayla ilgili bir çok şey öğretti. Gelen yasaklar ve engellemeler bir çok yöntemle kırıldı ve sosyal medyanın engellenmesi zor bir güç olduğu bir daha ispatlandı. Bu durumuyla devletler içinde kontrolü güç ve yeni stratejiler üretmesi gereken bir platform haline geldi.
Yeni bir oluşum olarak düşündüğünde sosyal medyanın toplum üzerinde de etkisi büyüktür ve ülkerler arası kültür ile yaşam şartlarına bağlı olarak kullanım oranlarında da farklılıklar gözlemlenir. Ülkemizde sosyal medya kullanım oranları yükselmeye devam etmektedir.
Son istatistiklere göz attığımızda Türkiye sosyal medya kullanım oranlarında Avrupa sıralamasında yer almaktadır.
Son istatistiklere göz attığımızda Türkiye sosyal medya kullanım oranlarında Avrupa sıralamasında yer almaktadır.
Sosyal Medya’da bilgi paylaşımı hiçbir maliyet gerektirmeden gerçekleşir ve anında çok geniş kitlelere ulaşır. Sosyal medya için iletişimin gücü benzetmesini de yapabiliriz.
Kaynaklar; http://wpkurs.com/neden-web-site/
http://sosyalmedyakulubu.com.tr/sosyalmedya/sosyal-medya-nedir.html
Kaynaklar; http://wpkurs.com/neden-web-site/
http://sosyalmedyakulubu.com.tr/sosyalmedya/sosyal-medya-nedir.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder