1:Sessiz Takipçi
Facebook,Twitter, Instagram gibi sosyal medya ortamlarında beğenerek ve insanları takip ederek hayatlarına devam ederler. Nadiren tartışmalara dahil olurlar... Bu kişileri konunun içine çekebilemek ve harekete geçirmek için daha iyi çağrılar yapmak gerekmektedir. Bunlar arasında; anketler, fotoğraflar, videolar ya da beğenemeleri, retweetlemeleri, +1'lemeleri sağlayacak her şey olabilir.Eğer bu kişilerin marka daha fazla ilgilenmesi sağlanabilirse, Paylaşılan içerikler bu
kişilerin haber kaynağında daha görünür olacaktır.
2:Gelişigüzel Beğenici
Bu kişiler sessiz takipçiden biraz daha fazlasını yaparak gönderilerin içeriklerini çok incelemeden
"beğenebilir" ya da "retweet" edebilir Bu sayede gelişigüzel beğenicilerin arkadaşları da içeriğe
ulaşabilir.Bu tip kullanıcılar sosyal görünürlüğü önemli ölçüde arttırmaktadır. Çünkü
tüketiciler arkadaşlarının marka önerilerine daha fazla güvenme eğilimindedir rastgele ve
seçici davranmadan beğenilerini ifade edebilirler.
3:Avanta Kovalayıcılar
Sosyal Medya kullanan kişilerin bir çoğu bu kategoriye dahildir. Bu kullanıcılar çeşitli kuponlar,
fırsatlar, indirimler ve etkinliklere bedava erişim imkanı beklerler haftalık özel promosyonlar
ya da ödüllü yarışmalar düzenlenirse bu profillerin takdiri kazanılabilir.Böylece gönderilen
içerikler daha fazla paylaşılır ve uzun Bu arada işle ilgili yeni fırsatlar ortaya çıkabilir. Bu tipler
sistematik bir şekilde firmaların sosyal medya siteleri takip ederek, promosyon yada ödüllerini
de takip ederler.
4:Mutsuz Müşteri
Bu tip kullanıcıları memnun etmek çok zordur. Sessiz takipçi gibi değildirler tepkilerini çok
net ifade ederler ve bu tiplerin beğenilerini kazanmak güçtür. Sosyal medya mutluluklarını ve
dertlerini yine sosyal medya üzerinden (Facebook veya Twitter sayfaları) paylaşırlar. Ve bunu istekli ve bilinçli olarak yaparlar. Bu da markanın ya da kişinin itibarına zarar verebilir. Bu yüzden markalar için kullanıcı sayfalarını
sürekli olarak takip etmek ve şikayetlere mümkün olduğunca kısa süre içerisinde cevap vermek son derece önemlidir.
5:Eksileyici ve Palavracı
Bu Kullanıcı tipi ilgili olmadığı konularda da yorum yaparlar ve çoğu zaman da abarttılar.
Şirketlerin sosyal medya hesaplarının, şirketlerin iş kolu ile ilgisi olmayan konulardaki şikayet ve palavralarla dolup taştığı pek çok kez görülmüştür. Bu yorum silsilesi "Troll" tarafından başlatılmış olsun ya da olmasın markanın sakin kalması ve tartışmaya yolaçacak açıklamalarda bulunmaması gerekmektedir. bu tipler virüs gibi sitelere dadanır ve olumsuz ne varsa bunu yayarlar bunu yaparken, gerçek ölçüleri yoktur.
6 Amigo
Bu tip kullanıcılar herkes için idealdir. Çünkü tipik olarak paylaşılan her içerik hakkında yorum
yaparlar, içeriyi beğenir ve retweet ederler. bu Kişiler bütün gönderileri ulaşabilir ve markanın
ya da kişinin reklamını yapabilir hale getirir. Ayrıca arkadaş gruplarını harekete geçirir ve onları içerik ile ilgili bir şeyler yapmaya motive eder bir futbol maçındaymışcasına sürekli yayındadır ve Sanal gürültü çıkararak tepkileri harekete geçirmeye çalışırlar...
7:Sadık Hayran
Bu profildeki ler devamlı olarak Ailelerine ya da arkadaşlarına ya da markayı önerir sosyal
medyadaki her tür karalama kampanyasına karşı korumacıdır. korumalıdır bu kişilerden
Tanıklıkları ya da kendi hikayelerini sitede paylaşmaları istenebilir bütün dünyada markanın
olumsuz yönlerini görmez ya da bu olumsuzlukları kapatmaya uğraşırlar .
Kaynak: www.reachLocal.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder